Busreis Kathmandu naar Pokhara

16 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

Tuut, tuut het is zes uur smorgens en het busje komt ons halen, we laten alle koffers achter en nemen een handbagagekoffer mee in de bus, denise gaat ook mee naar Pokhara, een komen aan bij de plaats waar alle toerbussen staan, zoveel op een rij en ook zoveel trekking gasten alles komt hier bij elkaar.

Frank rookt zijn laatste sigaret voor datje vertrekken en voordat hij het weet is hij samen met denis gezegend voor een goed reis, groet rode stip op zijn voorhoofd en bloemen op je oren, natuurlijk mag je hiervoor betalen maar het idee is leuk en je beslist zelf wat je geeft.we zijn als eerste in de bus dus een mooie plek voorin gekozen  fijn met goed uitzicht op de weg, ze hebben hier geen regels maar ook weer wel, en rijden kunnen ze wel. Wat een drukte op de weg en voordat je de stad uit bent ben je al twee uur verder, de bijrijder is dus ook echt nodig, die hangtmet zijn hoofd  uit de bus, slaat tegen de deur als sein naar de rijder, roept uit het raam naar mensen pokhara? Fluit om anderen te waarschuwen en ook regeld hij het verkeer met zijn handen. Ongelofelijk zo druk, met rijen trucks, en toeristenbussen motors die alles inhalen, langzaam verkeer wat de bus weer inhaaald en dit alles ruim 8 uur lang, de chauffeur wordt na de stad afgewisseld door een nieuwe die ons via drie stops brengt naar pokhara, petje af voor de chauffeurs ze kennen echt goed de weg.via de taxi die klaar stond  komen we aan bij het nieuwe gast gezin, een jonge vrolijke vrouw ze spreekt goed Engels en verwelkomt ons vriendelijk. Ze maakt thee wijst ons de kamers en de huisregels, ja het is toch elke keer weer een verassing waar je komt en of het klikt maar hier voelt het meteen als thuis. Rekhas is een geweldige gastvrouw.

We gaan pokhara ontdekken!

1. Rob Arnoldus:
    19 maart 2018
    Hoi Frank en Marja, jullie moeten toch wel indrukken opdoen en verwerken. Wel een hele mooie reis.
    Geniet ervan.
    Vr.gr. Rob