Gek idee, dokter frank en dokter marja

23 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Voor ons is het een gek idee om als dokter aan gesproken te worden , elke keer zeggen we ook dat we dat niet zijn maar als je goed luister naar wat ze vragen dan zijn we zeker al een soort dokter.

Rekha de gastouder werkt dus op school en ze heeft gevraagd of we sochtends voordat we met de bus naar het autistencentrum langs willen komen op school, ze denkt dat er een kind iets mankeert maar wil onze kennis horen. We komen op school een gezellig vrolijk montessori school die goed gestroomlijnd loopt, elke ochtend is er een bus die de kinderen thuis ophalen en savonds weer terug brengen. Het is een privé school maar ziet er goed uit. We kijken in de klassen en ik zie een down sindroom kindje zitten ik zeg nog tegen frank die zitten hier dus ook. Dan komen we in een klasje waar op een verhoogd bed een kindje zit met down hij zit het liefst hier en je kan aan de vergroeingen zien dat hij veel gezetten of gelegen heeft en zich daar dus prettig voelt, ze is liefdevol met hem, hij geeft kusjes op haar vragen en trekt aan haar haren, hij kan niet praten maar begrijpt haar wel. Tja deze diagnose is niet zo moeilijk maar blijkbaar hebben ze hier geen kennis. In een andere klas wordt een kind geroepen en deze vraagt ze? Nee deze niet heeft wel een slap mondhoeken en kijkt niet alert  maar deze heeft geen down. Ze zegt o ik weet er nig een de volgende klas weer binnen, en deze nee deze ook niet. Ok we lopen alle klassen af en ja hoor we zien er weer een, ze snappen niet hoe we dit kunnen zien we leggen uit dat je het aan de ogen staand  kan zien. De school heeft de ouders opgebeld en vandaag  gaan we dus uitleg geven  aan de ouders over kinderen met een syndroom van down. Dus toch meer dokter kennis dan we zelf weten!

1. Rob Arnoldus:
    23 maart 2018
    Zo Frank dat is een beste tatoo. Weet je nu ook wat er staat?😉
    Hij is wel mooi.
    Gr. Rob