Wat kost nou zo,n reis

18 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

Wat heb je nodig:

geldig paspoort en vaccinaties

Naar Schiphol met de trein heen en terug.

visum kost 100 dollar p.p omdat het langer dan 30 dagen is.

We hebben 8 maanden geleden de vliegtickets via Emirates geboekt bij het reisbureau. De tickets waren 750.- p.p er zijn goedkopere tickets maar dan heb je een langere wachttijd op Abu Dabi of een slechtere vliegmaatschappij.

Verder  hebben we 700 .- p.p betaald voor vier weken aan de vrijwilligers organisatie VSN Nepal.

Hiervan wordt dus de gastgezinnen betaald, en indirect is dit dus al vrijwilligersgeld dat naar de lokale bevolking gaat. Slapen en ontbijt en diner eten wordt hierdoor vergoed.

Een week vakantie gaan we dus nog zelf betalen maar de hotel en de kosten zijn hier laag dus dit valt erg mee.

Een lunch per dag en souvenirs zijn dan nog de uitgaves en massages , zwemmen, varen , drankjes, uitstapjes en alles wat je nog meer wil,

Wat besparen we:

5 weken boodschappen,

5 weken tanken voor twee auto,s

5 weken water,gas, licht.

Dus al met al best wel eens te overdenken om eens geen vakantie te boeken naar een zonnige plaats maar cultuur te snuiven in een vriendelijk onaangetast Nepal.