Nepal Katmandu

24 februari 2018 - Cuijk, Nederland

We willen jullie graag vertellen dat een wens om nog eens samen weer vrijwilligerswerk te gaan doen gaat uitkomen,

De in 2013 locatie was in Kisumu Kenia. drie maanden.

Nu in 2018  is het Katmandu Nepal geworden waar we vijf weken als vrijwilligers gaan werken en een rijke ervaring in het Nepalese leven gaan opdoen.

Wat een rijkdom dat wij als blanke deze keuzes hebben om dit te kunnen en mogen doen. Wij zijn gezegende mensen en O we hebben er zo,n zin in!

Nog een paar dagen dan start onze  Introductieperiode.

Wij zorgen er voor dat onze vrijwilligers zich thuis voelen in Nepal. Daarom organiseren we aan het begin van ieders vrijwilligersperiode een introductie in de tradities, taal, gebruiken en religies van Nepal. Introductie 1Vanaf het moment dat je uit het vliegtuig stapt, stap je in een totaal nieuwe wereld. Je wordt overspoeld met indrukken; heel veel mensen, auto’s, chaos op de wegen, een overvloed aan kleuren en geuren die je niet direct thuis kan brengen en verschillende rituelen. Een flinke cultuurshock bij je eerste bezoek aan dit fascinerende land is dan ook bijna niet te voorkomen. Om jou te helpen bij het acclimatiseren in Nepal hebben wij een introductieperiode. Het volgende kan je in deze periode verwachten:

Je wordt opgehaald van het vliegveld
Je krijgt gedurende deze hele periode diverse Nepalese maaltijden
Je krijgt een welkom en introductie van onze directeur Dinesh
Je krijgt een Nepalese taalcursus
Je krijgt cultuur lessen
Je krijgt al onze projecten te zien
Je krijgt een rondleiding door de wijken van Nepal
Je krijgt alle handige voorzieningen te zien (e.g. bank, supermarkt, internet cafe)
Je krijgt een introductie openbaar vervoer in Kathmandu
Je krijgt Boudanath, Swayambhunath, Pashupatinath, Durbar Square te zien

Aan het eind van de introductieperiode brengen we jou naar jouw gastgezin. Vervolgens zal jouw vrijwilligerswerk periode echt van start gaan!

1. Gaby:
    24 februari 2018
    Heerlijk voor jullie en ook voor mij krijg ik weer je leuke vehalen top veel plezier en veel nieuwe indrukken dikke kus
  2. Marja Wouters:
    24 februari 2018
    Trouwe fan Gaby heel veel lees plezier .
  3. Jozie:
    25 februari 2018
    Leuk dit te horen geniet er maar van en wij hopen jullie snel weer te zien groetjes
  4. Willy:
    25 februari 2018
    Heel veel plezier bij deze mooie reis ervaring.
  5. Rob Bouwhuis:
    Hi Frank en Marja, Namaste,

Leuk om van jullie plannen te lezen.
    Ben zelf al vele jaren verbonden aan stichting Maya een Nederlandse organisatie die ook projecten heeft in Nepal (berggebied in de omgeving van Pokhara) en heb zelf vorig jaar samen met José 1 maand in een bergdorp gewerkt en later nog 1 maand in Pokhara stad gewerkt bij twee dagopvangs voor kinderen/jong volwassenen met verschillende beperkingen. Het is een prachtig land, Kathmandu een dynamische stad (echt Aziatisch:). Dus als je ooit nog tips wilt, mail mij gerust.

Een hele mooie tijd daar, geniet van de prachtige bergen en zeer lieve mensen en ook van de Dhaal Bhat.

Hartelijke groeten Rob Bouwhuis/Wijchen
  6. P. Vendelo:
    26 februari 2018
    heel plezier daar !!!!kijk uit naar jullie verhalen
  7. Marja Wouters:
    26 februari 2018
    Rob wil je mij je mailadres nig ff sturen?
  8. Renee van der Ploeg:
    28 februari 2018
    Hoi Marja,
    Leuk om van je te horen.
    Veel succes en plezier in Katmandu.
    Hartelijke groeten van Renee.
  9. Lizette:
    5 maart 2018
    Ik zie dat jullie al kei veel hebben geschreven. Heb vandaag pas voor een eerst een meldig gehad. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen. We skypen snel als dat gaat. X lizette en geert