BAthapuri

12 maart 2018 - Bhaktapur, Nepal

De lokale taxi komt ons halen om naar Bathapur te brengen we hebben het zo geregeld dat hij drie uur wacht op ons en dan brengt hij ons weer terug.
Je moet entree betalen als toerist natuurlijk het drie dubbele en meteen vragen ze of je een gids wil, nee ik heb geen gids nodig door het gebrekkige Engels kan ik er toch niets van begrijpen en laat mij maar rustig kijken en dwalen door de straten en de tempels en de volle winkels daar heb ik alleen maar een Portomenee voor nodig.
De mooie oude stad vol tempels geeft veel schade van de aardbeving. Ze vragen dan ook giften en dat wordt publiekelijk ook zichtbaar wie uit welk land en wat je gift is opgeschreven.
We drinken op een dakterras wat cola want water drinken we de hele dag al, en eten durven we niet te nemen het is warm ziek worden dat kan gebeuren maar ik probeer wel op te letten waar we eten. En als je het eten van de boerderij gewent bent wat zo smakelijk en lekker is dan wacht ik graag om bij thuiskomst wat te eten.
Op straat laat en oude vrouw mij armbandjes zien en een gebedsmolen, och ze moet er van leven dus laat ze maar een goede dag hebben ik koop dit bij haar.
Bij het verstrijken van de uren lopen we richting uitgang en zien we haar zitten op een steen ze groet ons Namaste  en ik maak nog ff een foto van haar.