Bouddhanath stoepa en ceremonie crematies

6 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

hallo Allemaal,

Het was een een lange dag maar wel een bijzondere, na de nepalese les zijn we samen gaan lunchen, Beth uit Canada, Denise en Jiske uit Nederland en Angelia en Biedal uit Nepal , we hebben eindelijk de  gebakken chili momo gekregen  gisteren hadden  we deze ook bestelt maar kregen toen momo soep en op bestelling eindelijk weer  lekker naan brood dus je hoort ons niet meer.

de stoepa was indrukwekkend mooi, leuke shops eromheen en ook nog lekker op dakteras wat gedronken, je moet hier wel de tijd hebben  na een uur hadden we denk ik onze ijskoffie, maar helaas toch weer suiker er in dus nog ff wachten. we hbben het gezellig onder elkaar dus het was geen straf om daar te zijn.

We hebben ons laten afzetten bij het crematorium wat toch wel indrukwekend is, niet alleen de crematies met erg veel rook maar ook de een na de ander die gecremeerd wordt en eigenlijk gaat het best wel snel dat je in rook vergaat en de brandstapel weg is.Er wordt ook hard gewerkt want stel je voor dat dit je baan is, pfffh ik moet er niet aan denken om de hele dag vuur te maken, of hout aan te slepen of wat denk je van de rivier ontstoppen en grote stukken hout er weer uitgooien. nee het is echte fabriek met weinig tijd tussen de crematies in.

in de avond vond er een ceremonie plaats met wierrook en licht, er werd gezongen en het was vol met mensen, ook daar vonden weer crematies plaats.

Wat een verschil met Nederland of je ligt begraven wat jaren duurt voordat je lichaam weg is, of een crematie waar we niets van zien en later mag je de kilos as ophalen, ik weet wat ik liever wil!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Christel Knaven:
    6 maart 2018
    Wauw, wat een ervaring weer! 😘
  2. Rob Arnoldus:
    7 maart 2018
    Dat moet een hele belevenis geweest zijn.
    Gr. Rob
  3. Lizette:
    9 maart 2018
    Wat een ervaring weer. Geniet er maar lekker van 😘
  4. Marieke Lamers:
    11 maart 2018
    mooie verhalen en foto's allemaal! Geniet ze !