Gezondheids test op school

13 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

he he, we zijn weer in de bewoonde wereld Katmandu na een trip van ruim een uur in de bus waar we een grote zwarte wolk zagen wat later bleek een vliegtuig ongeluk uit Bangladesh wat wilde landen en toen doormidden brak.

Gezellig weer alle meiden en het kantoor gezien en zijn we nog naar een bar geweest om lekker te eten en wat te drinken.

Vandaag dus de gezondheidstoestand op school gedaan, leuk werk Denise is arts en deed de ogen bekeken, vragen af ze problemen hadden en de longen luisteren, ik heb de ogentest gedaan bij vijf klassen , Frank was de tandarts en heeft alle monden bekeken waar veel gaatje te bekennen waren, Wendy uit Amerika deed de lengte en gewicht en Prem schreef van ieder hun naam op.

Eindrapport van alle leerlingen is dat er drie slechte ogen hebben en dus door gestuurd worden naar een oogarts, en er heel veel gaatjes in de tanden zijn, we bedenken ff en voorlichting hoe poets je je tanden en wat doet suiker met je tanden!

Na navraag bij de ouders worden morgen de kleine kinderen gecheckt en proberen we voorlichting te geven.

Na 200 kinderen waren we toe aan koffie en een lunch, het was een goede dag want na terugkomst kregen we een matras wel met de aankoop plastic erom maar toch na een nacht op een harde bodem met alleen een gestikte deken dacht ik dat de gastvrouw vroeg hoe ik had geslapen?  hmmmm het bed is hard heb ik gezegd. Maar dat dit nu als resultaat is een nieuw matras zou wel snel zijn!  Ze vraagt me meteen uit, hoe oud, heb je kinderen, bekijkt me van top tot teen,  dik, en vooral wat voor een kleren draag je , tja oude dus die ik hier kan laten en vooral veel katoen omdat zowel de benen als armen bedekt moeten zijn en het toch overdag al weer zo,n 25 graden is.

1. Loesje:
    13 maart 2018
    Na zo’n reis een hard bed en talrijke medische onderzoeken ben je toch wel een gebroken,heerlijk dan toch koffie en een lunch liefs,Loesje!!
  2. Lizette:
    13 maart 2018