verven op school

27 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Yeah na dagen geen internet hebben we nu eindelijk weer contact, we zijn onthand maar de boeken worden nu wel weer gelezen en dat is ook fijn. Als jullie zich afvragen wat doen ze nu in deze vakantieweek nou de dagen zitten volgepland,
Zaterdag  hebben we weer spullen voor de oven gekocht en natuurlijk ingrediënten om te kunnen bakken en grillen vandaag gegrilde kip uit geprobeerd en hij was heerlijk goed gelukt,  nu alleen nog de stroom berekenen wat kost nu zo,n ding per uur, gelukkig schrijft ze elk gebruik op en was het snel te berekenen 40 cent per uur bakken, dat valt mee.
Zondag was dit keer een feestdag in Nepal een vrije dag dus en toen hebben we chocoladecake gemaakt, hmmm echt voor herhaling vatbaar. Ze blijft maar denken in de nacht hoe kan ik geld maken? Ochtends vroeg komt ze ik heb bedacht dat vrijwilligers Nepalees eten inclusief is maar als ze iets anders willen kunnen ze dit bij mij bestellen, dus pizza , cake , gegrilde kip en dat moeten ze dan betalen een slim plan. Maar ze weet niet hoe ze een menukaart moet maken? Ok helpen we haar daarmee.
Maandag hebben we bedacht dat ze een gasthuis kan beginnen, je kan dus een kamer huren bij haar, in de toekomst een of twee stapelbedden erin en ze neemt zelf een kleinere kamer zodat er meer mensen een bed kunnen huren. We denken over prijzen en wat er in de toekomst nog meer voor haar nodig is waar ze voor kan sparen. We zijn goed bezig alles zetten we op papier.
Maar het is ook een dag waar we iets willen doen, op haar school wil Frank een herinnering maken op de muur, hij houd van tekenen en schilderen dus komt Mickey mouse met kroontje van de queen en de rode droomauto van Rekha erop. Ik besluit eerst een gezichtsbehandeling te nemen, 1.5 uur voor 7,50 en hij was heerlijk Frank opgehaald voor de lunch en toen terug om de tekening af te maken, het is 15.00 uur gelukkig hij staat erop. Na school verf gehaald , we wilde halve liters kopen maar die hadden ze niet er werd wat gekibbeld en kregen we deze verf waar wel halve liters in te koop was, ik vertrouwde het al niet savonds de verf geprobeerd op een pot maar blijkt het terpetineverf te zijn en geen muurverf. De verf is zo dun dit kan je dus niet gebruiken dus morgen maar weer terug naar de verfwinkel, en zo vliegen de dagen voorbij.
Dinsdag is het verfdag op school, we zijn bijna klaar.