Rehkas huis

19 maart 2018 - Pokhara, Nepal

We zijn in Pokhara wat een leuke toeristische stad, aan de lakside kan je heerlijk bijkomen van de dag, bootje varen veel leuke hippe tentjes om te eten.

Yoga lessen, massage en tatoo shops en heel veel trekkleding. De meeste toeristen hangen hier rond voor en na de trek. Rehka is een goede gastvrouw en ze kan heerlijk koken voor weinig geld. Ze neemt veel verse groenten  waar ik ook van hou en dat is lekker. Frank moest even wennnen aan drie keer per dag warm maar is er nu doorheen. Gebakken rijst met groente in de morgen of gebakken noedels. Lunchen doen we na het werk in een tentje en savonds rijst dahl van linzen met groente. Gisteren heeft ze pizza gemaakt heerlijk in een gewone koekenpan en lekker ze had het al twee jaar niet meer gemaaakt, de kip en worst en kaas is gewoon te duur voor haar om te kopen, we zijn hier met vier vrijwilligers en samen hebben we het geld gelapt en zo heerlijk iets anders gegeten. Gelukkig staat ze hier voor open dus frank wilde kip wij naar de slager bestelt ze dus twee kilo kip, de kip wordt voor haar gehakt in stukjes ze eil de vleugels en de nek niet en ook geen stukje alleen maar van bot of vel ze kijkt en zegt dat ook. Geweldig om te zien kan je in Nederland niet mee aankomen. Dan wordt er een nieuw stuk bijgeplakt van een kip om zo tot 2 kilo te komen. Voor haar te duur maar voor ons is 2 kilo kip 800 roepies (6.50) een koopje. Witter rijst, dalh en rauwe wortel en rettich erbij en gebakken spinazie en zelf gebakken kroepoek, ze was zo blij ze heeft een foto ervan gemaakt en op Facebook geplaatst. En wij hebben heerlijk alles opgegeten samen met haar en haar zoon.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade