na een lange reis

2 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

Hallo Allemaal,

Het begon op schiphol al onze handbagage mocht maar 7 kilo wegen en de koffer opzich weegt al een paar kilo en dan nog een laptop mee dus boven de 10 kilo en er moest dus over gepakt worden in de grote koffer die in het ruim gaat. maar die koffer is aan de kleine kant dus de 23 kilo die we mogen meenemen gaan we niet halen. en ik wil zeker nog soevenirs kopen ik ben tenslotte in het land van Boeddha en  alle prachtige kleuren.

Vliegmaatschapij Etiad heeft deze  7 kilo grens en wij denken dat je  nog alles mag meenemen als het maar in de handkoffer past. dus geen wonder dat we veel mensen om ons zien met een rugzak die dingen wegen veel minder.

les 1 is dus lees welk gewicht je mag meenenemen.

Wij vliegen dus van Amsterdam naar Abu Dhabi  in zes uur ,4 uur wachten in Abu Dhabi en dan 4 uur  verder vliegen naar Kathmandu  waar ik trouwens een leuke buurman kreeg die ons uitnodigde om bij hem langs te komen. telefoonnummer uitgewisseld dus wie weet is maar half uur vliegen hahaha.

en dan  is er nog vijf uur tijdsverschil , we zijn  dus  ontregeld maar bij aankomst stond de chaffeur klaar met een naambordje van ons.

we zijn we blij dat we gearriveerd zijn in het gasthouse waar we de komende dagen accimatiseren en Kathmandu  verder gaan verkennen.

Bishal  van de vrijwilligers organisatie VSN Nepal heeft ons al bijgesproken wat we  morgen kunnen verwachten  de eerste taalles dus en uitleg hoe ga je op pad met de bus en de curry lucht komt ons al uit de keuken tegemoet we krijgen straks onze maaltijd en daarna lekker naar bed.

wij hebben er zin in!

1. Loesje:
    2 maart 2018
    Hoihoi,ja dat is ff vervelend de warmte en het tijdsverschil...komt goed...op naar het volgende verslag,liefs.
  2. Rob:
    2 maart 2018
    Ongelooflijk, dat mensen tegenwoordig op verre reis gaan zonder enig benul van bagagevoorschriften.
  3. Gaby:
    2 maart 2018
    Fijn dat jullie er zijn lekker! !!
  4. Jozie:
    2 maart 2018
    Leuk dat het verdere goed is groetjes
  5. P. Vendelo:
    2 maart 2018
    fijn dat jullie goed aangekomen zijn en nu genieten van jullie avontuur
  6. Rob Arnoldus:
    3 maart 2018
    Ik wens jullie een hele fijne tijd toe.
    Gr. Rob